את מגרש הכדורגל המיוחד והותיק של הפועל רמת גן בגבעתיים צילמתי כבר ב-2004, הנה כאן הסט המלא, באתר אדריכלות נעלמת. אז היתה זו תקופת ביניים בה היה חצי נטוש. לאחר מכן דווקא שיחקו בו שוב כדורגל כמה שנים עד שזה שוב נעצר. המאבק להצלת המכתש מציפורני הנדל"ן הצליח שנים אך נחל בסופו של דבר כישלון זמני עכשיו עם הרס מתועב של חלק מהיציעים ממש לפני כשבועיים שלושה. העסק מסתבר משפטית לא גמור ויש עדיין תקווה אבל הפגיעה במגרש וביציעים היתה אכזרית וכואבת. אינני נמנה על אוהדי הקבוצה ואין לי זכרונות אישיים מהמגרש או ממשחקים שם אך כאדם, כאדריכל, כמתעד וכאוהד כדורגל אני מזדהה וכואב את כאבם של האוהדים ותושבי המקום. המגרש הזה ישן מאוד, הוא היה שם לפני כל יזמי ומחרחרי הנדל"ן. גם הצורה שבה הוא שקוע באדמה ובמרחב הפיזי ההררי שם יוצא דופן. המאבק שם הוא סיזיפי ועיקש אך גם מוגבל בגודלו כנראה ובהשפעתו בסופו של דבר, הלואי והיו מצטרפים אפילו ליום אחד כל אוהדי הכדורגל ומתייצבים שם להפגנת ענק. המאבק שם לא תם וגם תושבים רבים הגרים בבניינים סמוכים מתנגדים באופן עז למחיקת המכתש ולבניית מגדלי מגורים חדשים שם. כולי תקווה שמאבקם שהוא מאבקינו כולנו יצלח בסופו של דבר.

כל הצילומים צולמו על ידי, שרון רז, בספטמבר 2011 ומפורסמים כאן לראשונה. אני מביא לכם כאן רק מבחר של 30 צילומים מתוך הרבה יותר שתיעדתי שם. מומלץ כאמור לפני או אפילו אחרי לראות גם את התמונות מ-2004 לשם השוואה. הייתי חייב לבוא שוב ולראות את ההרס בעיניים. התמונות קשות.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

"הבני זונות, האדמה מקולקלת". (נושאי המגבעת, קסטה, 1988). כמה מתועבת היא פעולת ההרס והזדון, הפצפוץ וההתעמרות, הם השמידו שתי חמישיות מהיציע המרכזי, המזרחי, את החמישית השנייה ואת החמישית הרביעית, ריסקו את הבטון, השמידו חלקים באופן שיטתי, יזום, מתוכנן, סדר חדש, פיתרון סופי, ליבם קשה כבטון שהם גרסו. בצע כסף על מצע שחיתות הוא מה שקובע כיום.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

סוף, שאינו הסוף, אל תישברו, אל תרימו ידיים!

*

*