את הדי אור אינני מכיר אישית, מעולם לא ראיתי אותו.
לפני כשבוע או שבועיים הוא כתב לי מייל ואחר כך המשכנו להחליף בינינו כמה מילים.
האינטרנט זה דבר טוב. הוא מקשר בין אנשים. מביא למודעות. נגיש. עוזר. שומר.
הנה חלק מהמיילים:

שלום

שמי הדי אור ואני אספן
ראשית ברצוני לציין שאהבתי מאוד שציינת בראשית קורות חייך כי אתה אב. בהחלט משמח אותי לראות שיש אנשים נוספים שחושבים שדבר זה הוא החשוב ביותר
ועכשיו לעצם העניין
אני אספן של בקבוקי אלכוהול מיניאטוריים
עורך מחקרון בנושא יקבים / יצרנים /מבקקים – או מדביקי תוויות וכל מי שעסק
בתחום היין והאלכוהול בארץ משנות השמונים עד שנות השמונים
1880-1980
ללא קשר לאיסוף הבקבוקים והחומרים למחקרון אני אוסף דברים ישראלים שעושים לי את זה. לאחרונה
נפל בחלקי מספר פריטים / מסמכים של קולנוע רמה. מאזן שנתי 1944, מפת הכיסאות, כרטיסים ועוד
רציתי לעלות את הפריטים לפורום האספנות של תפוז בו אני חבר וחיפשתי תמונות של קולנוע רמה
ומצאתי חוץ מהאתר של העיריה תמונות שלך באינטרנט ורציתי, ברור שעם קרדיט, להשתמש בהם בזמן שאעלה את פריטי האספנות שלי
מחכה לאישורך. במידה ולא תאשר יעלו רק התמונות של העיריה לפורום
בתודה מראש הדי אור
היי
כתבות בנושא האוספים של הבקבוקים שלי
רצ"ב כתבה שנעשתה על האוסף שלי
והנה כתבה על חלק קטן מהאוסף, בקבוקי אלכוהול של בולס ק.ל.מ שיש לי
וכן כתבה ישנה על כינוס שנערך אצלי בבית
מקווה שתימצא האבידה ואז השירשור על קולנוע רמה יעלה לאויר העולם
פשוט הוזכר הקולנוע בפורום במילה ובשבילי כרמת גני לשעבר שם יש גם את ילדותי
אשלח אליך מספר תמונות מפריטי אספנות עממית שיש ברשותי. רק חלק, אחרת המחשב שלך יתפוצץ מעומס
תערוכה שנערכה לפני מספר שנים ביוזמתי ועם חומרים שלי
מכאן הקטע הבא :

 

כזכור, האוסף המוצג בתערוכה התאפשר תודות לערנותו של האזרח הדי אור, אחד הבעלים של דפוס "שיא קופי", שאסף את הלוחות הישנים של לוח המודעות, שעמדו ליזרק לפח ועמל עם גרשון שולץ להפריד בין השכבות המודבקות זו לזו בדבק. אור פנה לעודד חוברה, סגן מנהל האגף לקהילה נוער וספורט ומנהל המחלקה למוזיקה ולאמנויות הבמה בעירייה וכך נולדה היוזמה לתערוכה.
הנה הקישור לפורום אספנות בתפוז שם העליתי את השירשור על קולנוע רמה
אולי תמצא בזה עניין
הדי
בשמחה רבה
כל חשיפה של נושא האספנות לגווניה השונים לדעתי חיובית לנושא ובכלל
שבת שלום
הדי
אוקיי, מה שהחלטתי הוא שזכות הציבור במקרה זה היא לדעת יותר ולהיחשף אל זה, אז החלטתי להקדיש פוסט זה להדי אור, בעזרת מדגמים קטנטנים בלבד מאוספיו הרבים ומפעילותו הרבה לשימור ואיסוף פריטים היסטוריים מהעבר. יש כאן דברים מרגשים, מעניינים וראויים, זו דעתי והרגשותיי. אז בבקשה.
מדגם אוספי מאפרות, מאוספי הדי אור:
מדגם קופסאות סיגריות ישנות, מאוספי הדי אור:
מדגם מודעות הקשורות באוכל וגם קופסאות שימורים ישנות, מאוספי הדי אור:
(איך לא צילמתי את מפעל צד הנטוש בז'בוטינסקי פינת בן גוריון בר"ג, היכן שכיום והרבה שנים עומד פיל לבן של קניון נטוש. איך לא צילמתי. כי הייתי קטן ולא היתה לי מצלמה. לא הייתי מודע. אבל אני זוכר את זה, וזוכר איך אני מביט ומפנים, אוחז ונעצב, נמשך ומסתקרן)
מדגם מודעות ופרסומות ישנות מנושאים שונים, מאוספי הדי אור:
מדגם תמונות ומפות שונות, מאוספי הדי אור :
מספר ציטוטים לגבי קולנוע רמה מהודעות של הדי אור בפורום אספנות בתפוז :
שיהיה יום על הכייפק. הדי.     האוסף העיקרי והחשוב מכולם הוא אוסף בקבוקי אלכוהול מיניאטוריים . וכן מלחיות/פלפליות, כפיות וכן כל גאנ'ק אחר חוץ מבגדים. ביתי בת ה-13 אוספת מחזיקי מפתחות.

אני גדלתי בצד השני של רמת גן. באזור של קולנוע לילי וגל אור. שגדלנו הגענו לקולנוע אורדע והיה גם קולנוע הדר, ארמון, וקולנוע רמה היה ממש בצד השני של העיר. אבל גם אליו הגענו. בעיקר היו הופעות. הגשש, גד יגיל וסרטי קולנוע שונים.
קולנוע רמה תוכנן במקור על-ידי מהנדס גרמני, שעזב את הארץ במהלך הבניה והעביר את זכויות התכנון לידי המהנדס – ישראל מיכאלי.  בנייתו היתה מאמצע שנות השלושים ונגמרה ב- 1938.
הקולנוע נבנה בעיצוב ובהשפעת סיגנון הארט דקו. הקולנוע נסגר ב1982 בגלל בעיות ניהול (שלא התחילו רק שם לדעתי) ובשנת 1992 התקרה (שיש הטוענים שהיתה מתוכננת להיפתח בימים נאים) קרסה.
והיית יכול לראות את המקום שהמוכר/ת נותנת לך ובדרך כלל המשפט היה:
אלו הכרטיסים הכי טובים שנשארו לי. שורה שתיים בצד רואים משם כמעט הכל. זה בסדר גמור.
בתמונה תוכנית האולם.
שכחתי לציין כי היו באולם קרוב ל1200 מושבים !!!!!!!!!!!

לכבוד משטרת רמת גן
הננו להביא את תשומת לבכם על המלצה שנתתם למר רוספנדל להכניס מכונות חשמליים בשם קליעה למטרה במועדון שנמצא בקולנוע רמה.
זה מהווה הפרעה לתיאטרונים שאנו מציגים היות וכל הרעש והרשרוש של המכונות הנ"ל נשמעות אצלנו באולם ובפרט בזמן ההצגות.ץ לכן אנו מבקשים בהתחשב עם העובדות הקיימות לבטל את המלצתכם למתן הרשיון הנ"ל.
קולנוע רמה שהיה הבית קולנוע השני שהוקם ברמת גן הוקם "רק" ב- 1938.
קלנוע אורדע שהיה הקולנוע הראשון שהוקם ברמת גן הוקם ב-1934.
 
מדגם כרטיסי קולנוע ומסמכים הקשורים לבתי קולנוע מאוספי הדי אור:

צילום החזית הפינתית של קולנוע רמה בר"ג, לקוח מאתר עיריית רמת גן
כל האוספים והתמונות של הדי אור, מלבד שתי התמונות האחרונות שהן צילומיי שלי של קולנוע רמה במצבו בשנים האחרונות. בעתיד הקרוב ייהרס בית הקולנוע רמה, ותישמר כנראה חזיתו הראשית בלבד כשמאחוריה ימלא את מקומו האמיתי של בית הקולנוע הציבורי והמיתולוגי מגדל מגורים יוקרתי ופרטי.

תודה רבה מקרב לב להדי אור

