אין כאן הפעם צילומים יפים. זה לא העניין. יש כאן מחאה שקטה, יש העלאת מודעות, יש הבעת כאב, יש תיעוד, בעיקר תיעוד. בית קולנוע, עוד בית קולנוע, כשהוא עומד, נטוש, וכשהוא איננו יותר. שלוש פעמים הייתי שם. פעם אחת תיעדתי מבחוץ, בפעם השניה חזרתי לראות שהוא עומד, וצילמתי עוד קצת, ובפעם השלישית כבר באתי לראות את ההרס. בית קולנוע קם, בית קולנוע פועל, בית קולנוע משרת את הציבור, בית קולנוע מתחיל לגווע, בית קולנוע נסגר, בית קולנוע עומד נטוש שנים, תכניות מתחילות להירקם מתחת לשטיחים, הנדל"ן מזדקף, ומנצח בסוף. בית קולנוע הרוס, וזה לוקח מעט מאוד זמן להרוס בניין כזה, שעמד כאן עשרות שנים. קולנוע בת ים, בעיר בת ים. הוא היה נמצא ממש קרוב לכיכר, קרוב לקולנוע עצמאות, הנטוש, ולקולנוע סביון הקיים רק בחלקו (כחנות, רובו הרוס וכיום חניון). הנה הצילומים שצילמתי. בית הקולנוע "בת ים" שאיננו עוד. אני מערבב קצת בין הסשנים והצילומים, עושה קצת "לפני ואחרי", מניפולציות מציאותיות, זה לא קל, לא מראות קלים, אני מזהיר. זה לא רצף המסודר כרונולוגית אלא סמטוחה המסודרת כדי לתת מכה להכרה. כרוניקה של היעלמות ידועה מראש.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

כל הצילומים צולמו על ידי, שרון רז.

כל הצילומים הוקטנו בגודלם ובאיכותם לצורך גלישה מהירה ונוחה כאן.

בעיר בת ים לא קיימים יותר בתי קולנוע, כל בתי הקולנוע שהיו קיימים נהרסו או נהרסו בחלקם או נסגרו.

הצילום האחרון, של המיכלים, צולם בקיוסק הסמוך, זה מה שבעל הקיוסק מצא בתוך בית הקולנוע ושמר לעצמו. את בית הקולנוע הזה רציתי גם לצלם בפנים אך לא הצלחתי. לא לבד ולא דרך ניסיון להשיג אישור מחברת הנדל"ן. ביום של ההרס, בבוקר, הסתבר לי שלבעל הקיוסק הצמוד הזה היה במשך כשנה את המפתח לבפנים. צחקתי לעצמי מתחת לשפם והיזלתי דמעה בלב. שנה שלמה, אני ניסיתי להשיג אישור ולו היה את המפתח. חבל. אגב, במקרה שלחו לי אחר כך כמה צילומים מבפנים, אבל נכון לכרגע אינני מוצא אותם אז זה יחכה.

חג שמח.

עדכון – 30/09/2010 – מצאתי את תיקיית הצילומים ששלחה לי שרון עיון, של כמה צילומים שהיא צילמה בפנים הבניין, באולם הקולנוע, יום לפני ההריסה!! דווקא היה קל למצוא כי זה חיכה לי בתיקייה מסודרת, אז הנה אני משבץ את הצילומים כאן וחוזר שוב שהצילומים נשלחו אליי על ידי שרון עיון שהסכימה לשתף ותודה רבה לה.

*

צילום – שרון עיון

*

צילום – שרון עיון

*

צילום – שרון עיון

*

צילום – שרון עיון

*

צילום – שרון עיון

*

צילום – שרון עיון

*

צילום – שרון עיון

*

*

