המראות יהיו קשים אבל הריח נמנע מכם. אותו אני ספגתי. ריח אזבסט שרוף, מתכת שרופה, עץ שרוף, פלסטיק שרוף וכ"ו. תמוה הוא שיום יומיים אחרי שפרסמו ידיעה על רכישת קולנוע ארמון בחולון על ידי יזם אחר וכוונתו לבנות שם מגדלי מגורים (תכנית לא חדשה כבר) אז נשרף בית הקולנוע. היו את המקרים של פעם, הסיפורים על כך שבעלי בתי קולנוע שהתחילו להפסיד כספים מהאוצר שלהם שרפו את בית הקולנוע של עצמם בשביל כספי ביטוח. לא יודע כמה באמת זה נכון. בכל אופן קשה להאמין שיש כאן יד מכוונת, כנראה מקריות מפתיעה. בבתי קולנוע נטושים מסתובבים, חוץ ממני, צעירים שובבים שמחפשים מקום מחבוא לעשן משהו בשקט או נרקומנים וקבצנים למיניהם. יש יסוד להניח שמישהו הצית משהו בטפשותו ומשם הסוף ידוע.
בית הקולנוע נשרף בחלקו. כל קירות המעטפת שם, קיימים, וגם חללים משניים מסביב. מה שנשרף זה האולם כולו, כסאותיו וכל הגג, שגם קרס.
את קולנוע ארמון בחולון צילמתי כבר פעמיים בעבר. סשן קצר אחד בין 2004 ל-2007, לא זוכר מתי כרגע, וסשן שני בראשון למאי שנת 2008 בו לא הייתי לבדי אלא עם חברי בועז כהן, העיתונאי, הכותב, הבלוגר, מבקר המוזיקה ומגיש ועורך תכניות מוזיקה מעולות ב-88FM. היינו שם עם צוות טלוויזיה של ערוץ הוט כלשהו, לכתבה בעניינים מקומיים על קולנוע ארמון והכוונה להרסו. בועז ראה שם סרטים כילד, אני הייתי שם כמתעד בתי קולנוע ישנים ונטושים. מעולם אגב לא ראיתי את הכתבה.
כך תועד צילומית בית הקולנוע על כסאותיו, חומריו, עיצוב הפנים שלו, תקרתו וכ"ו, חומרים שאשלב כאן בפוסט כדי להמחיש את חשיבות התיעוד הצילומי שאותו אני מבצע בשטח כבר 8 שנים.

אני נותן לכם להיכנס לתמונות עכשיו, להיכנס ללב המאפליה. אני כאמור כבר ספגתי בשבילכם את הריחות, אתם רק צריכים לגלול למטה, לצלול למטה ולהגיב בסוף…

*

כל הצילומים צולמו על ידי, שרון רז, בשבת ה-17 לדצמבר 2011, יומיים אחרי השריפה. כל הצילומים הוקטנו בגודלם לצורך התאמה לגלישה כאן בבלוג.

*

חזית פנימית, לבניין שכן, לא לרחוב, חלון/פתח, שהתריס שלו נשרף, והוא רק פתח, דרכו רואים עכשיו חלק מגג האזבסט השרוף שקרס לתוך האולם

*

חלק מהחזית הארוכה ה"פנימית" לבניין השכן

*

חזית צרה אחורית של מגדל הבמה

*

חזית צרה אחורית של מגדל הבמה, מזווית נוספת

צילום שלי ממאי 2008

*

*

חזית ה-בז' השקטה והנטושה שהמראות מפתחיה מרמזים על הסערה שבפנים

*

חדר המקרין, שסוף סוף הצלחתי להיכנס אליו, אך נותר ללא המקרנות, רק עם התושבות שלהן

*

צילום שלי ממאי 2008, אז היו המקרנות ויכולתי רק לצלם מעבר לסורגים שמעל הדלת הנעולה

*

*

מבט ראשון, שלכם, אל לב המאפליה, דרך חור ריבועי בחדר המקרין שממנו הקרינה פעם המקרנה לצופים שבאולם, עתה שרוף

*

*

*

צילום שלי ממאי 2008, חורי חדר המקרין מצד האולם במבט אחורה

*

*

*

צילום שלי ממאי 2008

*

*

עדיין בחדר המקרין, תיעוד הכתובת שעל תושבת המקרנה

*

*

*

צילום שלי ממאי 2008

*

*

באולם השרוף

*

צילום שלי ממאי 2008

*

*

רולר-קוסטר של חידלון, קריסה, התפוררות, התכה, שבר, ניתוץ, התפצפצות ומוות

צילום שלי ממאי 2008, כך נראה אז האולם, במבט לכיוון המסך והבמה

*

*

*

*

*

השמדה

*

גג האזבסט החיצוני שנשרף וקרס אל תוך האולם

*

צילום שלי ממאי 2008, גג העץ הדקורטיבי ותעלות האיוורור, מתחת לגג האזבסט

*

צילום שלי ממאי 2008

*

נחשי מתכת, תמנון שהוא נוסע שמיני, התכה שקרסה ומזדחלת לעבר מה שהיתה הבמה

*

צילום שלי ממאי 2008, צילום ממפלס עליון שמעל חדר המקרין, בקו תקרת העץ לתוך האולם שלמטה

*

מעקה של החלק המוגבה מעט, לא היה כאן יציע אבל כן חלק מוגבה בירכתי האולם

*

סרטים בחדר העזר הטכני של המקרין

*

מי שקלט את זה קלט. מהעין שלי לביתור ההכרה שלכם.

*

*

חזרה לרחוב ואתנחתא בכניסה לשעבר לבית הקולנוע, מהרחוב, אחר כך היתה כאן חנות של דלתא שגם היא נסגרה כבר

*

השלט הצנוע והיפה הזה שאני לא יכול להפסיק לצלם אותו

*

*

*

צילום שלי שצולם בין 2004 ל-2007 כאן, ניתן לראות את גג האזבסט

*

*

צילום שלי ממאי 2008. כאן כנראה היו הקופות.

*

החזית הארוכה לרחוב שפרינצק

*

*

*

*

*

*

*

*

*

ריצוף שביל היציאה הצדדית בחזית הארוכה לרחוב שפרינצק

*

*

תיעוד פנים האולם השרוף והפעם מפתחים בקיר החיצוני לרחוב שפרינצק

*

כאן מבט מדלת יציאה צדדית לעבר המעקה והאיזור המוגבה מעט של ירכתי האולם

*

*

*

צילום שלי ממאי 2008

*

*

צילום שלי ממאי 2008

*

*

צילום שלי ממאי 2008, האולם אז, בועז כהן יושב באמצע

*

צילום שלי ממאי 2008

*

*

*

*

*

*

*

*

*

צילום שלי ממאי 2008

*

צילום שלי ממאי 2008

*

אתם מוזמנים להפיץ את הפוסט הזה וללנקק אליו מפייסבוק, טוויטר, וורדפרס, פורומים וכ"ו, תודה

*

