*****

בחודש מאי השנה, 2013, יצאתי לצלם את האמפי הנטוש בקיבוץ רוחמה, שאיש טוב בשם ירון בן חורין, שגר שם פעם, סיפר לי עליו כשביקר בתערוכת היחיד "היכלות נטושים – שרון רז" שהיתה בגלריה בבית האדריכל ביפו. כשהגעתי לקיבוץ רוחמה התחלתי לשוטט עם הרכב ואז עצרתי רכב אחר כדי לשאול את האדם שישב בפנים על מיקומו המדויק של האמפי. האיש קודם כל השתומם, התפלא והתרגש מכך שמישהו בא ממרכז הארץ במיוחד כדי לצלם את האמפי הזה ואת שאר המבנים הוותיקים והנטושים בקיבוץ ואח"כ מיד עזר לי מאוד. שכחתי את שמו של האיש הטוב אבל תודה לו, גם על כך שהקדיש לי מזמנו וכיוון אותי למספר מבנים נטושים ששווים צילום. אני אוהב לחפש אותם לבדי ולגלות אותם לבדי אבל מדי פעם מידע חיוני והכוונה ממקומיים בהחלט יכולים לעזור. תודותיי לאנשים הטובים.

יוצא כך בד"כ שכמויות אדירות של צילומים שאני מצלם אינן מתפרסמות כאן או בכלל מפאת קוצר זמן וכ"ו ואם אני כותב פוסט ומפרסם את חלקן, למשל האמפי כאן, הרי ששאר הצילומים נשארים בינתיים ב"מגירה". הפעם זה יהיה אחרת. אפרסם השבוע בכל יום פוסט עם מבנה או מבנים נטושים שונים בקיבוץ רוחמה. כל יום יוקדש לאספקט אחר של מבנים נטושים, כך שאוכל להראות את המכלול של סוגי המבנים ואת המכלול של מה שתפסו עיניי במקום הזה. צפו לשבוע מעניין כאן.

קיבוץ רוחמה הוא היישוב היהודי הראשון בנגב. הוא נמצא בנגב הצפוני ונוסד למעשה כבר ב-1911. בין 1911 לבין 1943 הוקם וננטש הקיבוץ שלוש פעמים בגלל עניינים ביטחוניים ופרעות. בסוף 1943 ותחילת 1944 הוקם סופית היישוב במקומו ומאז פעיל באופן רצוף.

האמפי הנטוש הזה הינו חמוד בצורה שקשה לתאר. הוא לא גדול במיוחד אלא די אינטימי, יש בו מושבי פלסטיק, שאני מניח שהחליפו אולי ספסלי בטון שהיו שם קודם לכן. יש חדר מקרין קטנטן, יש במה ואיזור מאחורי הבמה ששימש בוודאי לעניינים טכניים, לאחסון ואולי אף לחדרי הלבשה והתארגנות למופעים והצגות. זה נראה כך שכל מה שצריך כאן הוא לנקות קצת, לתקן טיפה ואפשר להשמיש את המקום בחזרה די בקלות, אם מעוניינים בכך.

מאוד נהניתי כאן, גם כי כל אמפי נטוש מיד מעורר בי תחושות, זיכרונות וגעגועים לאמפי "אורון" המיתולוגי בפ"ת, ששכן קרוב לבית הוריי, היה ענקי ומיוחד, ולצערי הכה רב נהרס בשנות התשעים. אבידה גדולה שמעולם לא יצא לי לצלם.

כהרגלי אני מביא לכם תיעוד אישי מהשטח, דרך עיניי שלי, ממבנים שאין עליהם בד"כ שום מידע ברשת, ובמיוחד במקרה זה, קיבוץ בנגב, אמפי שמעטים זוכרים ואף אחד לא טורח לצלם. אבל בשביל זה אני כאן. כל הצילומים צולמו על ידי, שרון רז, במאי 2013. כל הצילומים הוקטנו בגודלם כדי להתאים למגבלות הגלישה וההצגה כאן בבלוג. אין לעשות כל שימוש בצילומים ללא אישור מיוחד בכתב ממני. יש לתת קרדיט מלא על שמי ועל שם הבלוג בכל אזכור עתידי של מבנה זה ובצמוד ללינק ישיר לפוסט הזה כאן בבלוג זה. תודה ושבוע טוב. מחר יהיה המשך. שרון רז.

*****

*****

sr-dslr-ruhama 070 sr-dslr-ruhama 074 sr-dslr-ruhama 077 sr-dslr-ruhama 079 sr-dslr-ruhama 080 sr-dslr-ruhama 086 sr-dslr-ruhama 087 sr-dslr-ruhama 089 sr-dslr-ruhama 090 sr-dslr-ruhama 094 sr-dslr-ruhama 096 sr-dslr-ruhama 100 sr-dslr-ruhama 101 sr-dslr-ruhama 102 sr-dslr-ruhama 109 sr-dslr-ruhama 110 sr-dslr-ruhama 113 sr-dslr-ruhama 119 sr-dslr-ruhama 124 sr-dslr-ruhama 125 sr-dslr-ruhama 127 sr-dslr-ruhama 133 sr-dslr-ruhama 134 sr-dslr-ruhama 136 sr-dslr-ruhama 143 sr-dslr-ruhama 144 sr-dslr-ruhama 149 sr-dslr-ruhama 153 sr-dslr-ruhama 154 sr-dslr-ruhama 157 sr-dslr-ruhama 159 sr-dslr-ruhama 162 sr-dslr-ruhama 165 sr-dslr-ruhama 166 sr-dslr-ruhama 170 sr-dslr-ruhama 172 sr-dslr-ruhama 173 sr-dslr-ruhama 174 sr-dslr-ruhama 181

*****

סוף

*****

