*****

יום רביעי. פוסט רביעי רצוף בעניין מבניה הוותיקים והנטושים של קיבוץ רוחמה שבצפון הנגב. נדיר שאני עושה את זה. פעם ראשונה כנראה. פוסטים יום אחרי יום. אבל כך התחשק לי לחלק את זה ולהעביר לכם את הצילומים הללו הפעם, במנות רציפות.

אני מניח שהפוסט הזה על בית הקירור יזכה לפחות תגובות מכיוון שבית קירור אינו נחשב למשהו סקסי או אטרקטיבי או עצוב במיוחד. כשהוא נטוש. אבל לי יש איזה עניין מיוחד עם בתי קירור. סבא רבא שלי, מרדכי משה סימקין היה חלוץ בתחום. ב-1921 ייסד את בית החרושת העברי הראשון לקרח, ברחוב השוק בתל אביב- "מעדן". לו ולסבא שלי היו בתי חרושת לקרח ובתי קירור בת"א, בחיפה ובפ"ת. את הטראומה הגדולה שלי קיבלתי בעקבות היעלמותו של בית הקירור שלהם בפ"ת, אחרי שהספקתי לצלם אותו פעם אחת בלבד במצלמת פילם, כשהיה נטוש, רק כמה תמונות, ולפני שהספקתי לבוא שוב ולצלם אותו בפרוטרוט, הוא פשוט נעלם במהירות אכזרית ובלתי נתפשת.

הנה בית הקירור הנטוש של קיבוץ רוחמה. הוא נמצא במיקום מרכזי שם אבל לא נראה לי שאכפת למישהו ממנו, חוץ ממני. מבנה די קטן ודי פשוט וגם נחבא אל הכלים למרות מיקומו המרכזי. אני סבור שיש כאן המון ארכיטקטורה, גם אם במבט ראשון לא מבחינים בזה. הצורה, הגג, הפתחים, החזית הראשית, העמודונים, הצל, הפרופורציות, הבטון, האופקיות, הרמפה. יופי.

כל הצילומים צולמו על ידי, שרון רז, במאי 2013. כל הצילומים הוקטנו בגודלם לצורך הצגתם כאן בפוסט זה ובמגבלות תבנית וורדפרס. אין לעשות כל שימוש בצילומים ללא אישור מיוחד בכתב ממני. מחר יהיה המשך. שרון רז.

*****

*****

sr-dslr-ruhama 286 sr-dslr-ruhama 287 sr-dslr-ruhama 288 sr-dslr-ruhama 292 sr-dslr-ruhama 399 sr-dslr-ruhama 400 sr-dslr-ruhama 401

*****

מעדן

*****

סוף

*****

