זהו מתקן פונקציונלי שנראה כי רב בו הנסתר על הגלוי, או כך לפחות הייתי רוצה לחשוב. הוא אינו מגודר, הוא נטוש והכניסה אליו פתוחה על פני הקרקע ומתחת לפני הקרקע. רק ששם, בחשיכה- הדברים אפלים במיוחד. כנראה מתקני מים, אולי עוד של הבריטים במקור, אולי שלנו מלכתחילה או אחר כך. בצמוד למתחם החופשי ישנו מתחם מגודר של חברת מקורות. יש גם רמז לאולי מאגר מים ערבי פלסטיני קדום יותר.

ידיד טוב שלי, רונן וינשטוק, גילה במקרה את המקום, הקרוב לנתיבות, והיה חייב לעצמו להביא אותי לכאן שאצלם ושאחווה דעתי. אני אכן התאהבתי במבנים הקטנים, שהם כנראה סוג של יציאות איוורור וחירום כלשהן, מבנים חמודים להפליא וממתיקי סוד. החלטנו להיכנס גם פנימה לתוך האדמה ולבחון את המהות הפנימית בחשיכה. הנה מקבץ צילומים שלי משם. תודה רבה לרונן וינשטוק על התגלית, הנסיעה והעזרה.

תערוכת "היכלות נטושים" פתוחה ובועטת, עד ה-18 לאפריל, ערב הנעילה וערב העיון המומלץ. פרטים על ערב העיון בהמשך. בינתיים כדאי ומומלץ להגיע לתערוכה ברח' המגדלור 15 יפו, בית האדריכל, כדאי להתעדכן בפייסבוק שלי וגם באתר עמותת האדריכלים על שעות הפתיחה שבהן אני בא לפתוח ולסגור את הגלריה, מעבר לשעות הפתיחה הרגילות במשך היום. אני נותן גם ליווי והסבר אישי למי שמעוניין, כשאני נמצא שם. אני אהיה שם בחול המועד- ברביעי (27/3) וחמישי (28/3) בין ארבע לשש אחר הצהריים, וגם בשבת (30/3) בין עשר בבוקר לשתיים בצהריים. בואו. חג שמח לכולם.

* * * * *

כל הצילומים כאמור וכרגיל – שרון רז

* * * * *

* * * * *

* * * * *