*****

הפעם 4 צילומים בלבד של בניין ריק שאינו נטוש אלא בתהליך בנייה. את המסגד הזה ראיתי בשבוע שעבר בביקור קצר בג'לג'וליה, שאותה אני מכיר שנים. הייתי ללא מצלמה עליי וראיתי מחזה ויזואלי שריתק אותי- הכיפה החדשה והמוזהבת עמדה על תמיכות, לצד בניין המסגד. המראה היה מלבב בעיניי. אמרתי לעצמי שאני חייב לחזור לכאן מהר ולצלם. זה לקח את ה-יום-יומיים וכשהגעתי גיליתי לאכזבתי הרבה שפספסתי. הכיפה כבר הורמה והונחתה על המבנה ולא עמדה מחכה עוד לצידו. הזמן הוא שקובע. שוב פספוס. אבל הבניין מעניין גם כך- עם הכיפה הממורקת והמוזהבת שעליו. בניין חשוב ומרכזי, בתהליך בנייה, אפור ופעור, לא גמור, ומעליו קישוט משמעותי הבוהק למרחוק.

העניין הוא קודם כל ויזואלי, ארכיטקטוני, אמנותי, מופשט. המשיכה בעיניים. זה העיקר. אבל במקרה זה נוסף איזה מימד פוליטי, דתי, חברתי, אזרחי, איזורי וסביבתי. בג'לג'וליה נעשה לאחרונה מעשה נתעב ואידיוטי של פעולת "תג מחיר" אלימה, רשעית, פושעת, גועלית ובעיקר מטומטמת. ריססו כאן כתובות, נדקרו צמיגים, הושחתו מכוניות של תושבים. זה מרתיח. בושה וחרפה. עניינים שבין אדם וחברו, ידידו ושכנו כאן בארץ. הדדיות ושכנות טובה של שנים רבות שהופרעה לרגע על ידי מעשה מטומטם. חבל מאוד. אין אלא להצטער על כך, להביע מחאה על כך ולהביע תמיכה בתושבים המקומיים והזדהות איתם. מקווה מאוד שדבר כזה לא יחזור על עצמו כאן או בכל יישוב אחר.

כל הצילומים צולמו על ידי, שרון רז, בחודש מרץ שנת 2014. אין להעתיק או לעשות בהם כל שימוש ללא אישור מפורש בכתב ממני. תודה וחוג פורים שמח.

*****

IMG_9957

*

IMG_9958

*

IMG_9961

*

IMG_9975

*****

הנה כמה צילומים ישנים שלי (2005 +2007) מ-ג'לג'וליה הנמצאים באתר "אדריכלות נעלמת"

*****

סוף

*****